Pages

Monday, July 30, 2012

Kamu yang Bernama Sahabat

Terima kasih
Sudah menjadi sahabat saya bertahun-tahun
Kamu yang bernama sahabat
Selalu menguatkan saya
Selalu menemankan saya
Tika saya sedih
Kamu minta saya sabar
Kamu menjadi pendengar saya
Dan kamu selalu sabar melihat airmata saya
Yang kadang-kadang tak mampu untuk tertahan

Kamu yang bernama sahabat
Saya tahu semakin hari kita semakin dewasa
Kamu ada fitrah
Dan kamu tentu akan disunting lelaki soleh
Suatu masa nanti
Pasti dan insyaAllah
Saya hanya mampu berdoa
Moga kamu bahagia
Dan sabar menempuh bahtera hidup rumahtangga

Kamu yang bernama sahabat
Jika belum menjadi isteri
Kamu selalu menjadi pendengar saya
Kita ke mana-mana bersama
Namun bila kamu sudah menjadi isteri
Keutamaanmu adalah suamimu

Mendengar pernikahanmu
Adalah saat membuat jiwa ini hiba
Juga terharu
Kerana kamu sudah bertemu pelengkap hidupmu
Orang yang akan menjaga kamu
Dengan sepenuh amanah
Aku menangis mengingatmu
Bukan kerana cemburu
Apatah lagi iri
Tetapi hanya menumpang bahagia
Melihat kamu bahagia

Kamu yang bernama sahabat
Tika ini saya masih sendiri
Masih terus berdoa dikurnia kekuatan
Untuk melewati ujian kehiudpan
Jalan kita tentunya tidak sama
Tetapi kita sama-sama menuju kepada Yang Satu
Jangan lupa doakan saya sahabat
Saya masih mencari pelengkap hidup saya
Jika Allah izinkan
Tetapi jika takdir hidup saya
Perlu melalui jalan sendiri
Doakan saya kuat menjaga diri
Juga kesucian diri
Dan mudah-mudahan
Saya akan bertemu dengannya di syurga nanti
Tempat yang kita semua impikan dan idamkan

Aminkan doa saya ya sahabat
Saya mahu berjiran dengan kamu di syurga nanti
Mudah2an Allah perkenankan

Ameen Ya Rabb

No comments:

Post a Comment