Pages

Saturday, July 7, 2012

Jauh Dekat





Saya terlihat beberapa gambar, gambar yang terlampir di home facebook. Gambar orang yang sedang berukhuwwah dengan saudara-saudaranya di bukit Broga.

Dia orang yang pernah beri makna dalam hidup saya
Pernah buat saya senyum dan ketawa
Pernah membantu saya dalam banyak perkara
Pernah memberi saya rasa betapa Allah itu penuh dengan rasa cinta
Yang dikurnia antara sesama manusia
Dipinjamkan kepada saya biarpun sekejap cuma
Walaupun akhirnya dia juga yang membuat airmata saya jatuh
Tetapi saya tahu dan kenal dia
Dia tidak lain hanya manusia biasa
Manusia yang banyak khilaf dan selalu lemah dalam ujian hidup ini
Seperti juga saya

Sungguh diri ini
Bukan tidak menjaga mata juga jiwa
Hanya melihat sekilas cuma
Rasa bahagia seketika melihat dia bahagia
Terpancar rasa itu dari riak wajahnya
Tenang bersama sahabat-sahabatnya

Dan yang pasti
Apabila saya jauh darinya
Dan dia jauh dari saya
Dia pasti tenang dengan cinta Pencipta
Begitu juga dengan saya

Setelah saya dan dia saling menjauh
Diri sendiri cuba untuk menumbuhkan tunas baru
Agar ia tumbuh dan hidup subur
Dimulakan dengan usaha
Tetapi mungkin sebenarnya
Allah tahu saya tidak mahukan ini
Kerana itu apabila saya meminta
Allah tidak berikannya pada saya

Apapun yang berlaku
Saya hanya bersyukur
Walaupun saya dan dia jauh
Tetapi kami dekat
Dekat kepada yang menciptakan kami

Tidak lain sebenarnya
Perpisahan yang dirasa adalah hanya untuk mencari keredhaan Allah
Moga Allah redha dan berikan dia dan saya apa yang terbaik
Buat dunia dan akhirat kelak

Mudah-mudahan setiap jiwa bertemu dengan bahagian hidup masing-masing
Bila tiba masanya nanti InsyaAllah

:: Sahabat bertanya: "Kenapa status di FB berbunyi sedih sahaja"

Tidaklah..
Saya tidak sedih.
Sedih sedikit biasa sahaja, sesungguhnya saya redha dengan ketentuan dan pilihan Allah.
Untuk saya
Untuk dia
Dan untuk sesiapa sahaja
Moga ini yang terbaik

^^,)

Post hari ini berbunyi suara hati, entah kenapa. Moga Allah ampunkan dosa saya andai saya salah. Jika ini boleh membuatkan hilang kethiqahan seorang muslimah. Moga Allah pelihara dan hapuskan dosa ini..

No comments:

Post a Comment