Pages

Wednesday, October 7, 2009

Bingkisan 'Dynamic Group 1'



‘Dynamic Group1’


Alhamdulillah, seusai sambutan cuti Hari Raya Eidulfitri, biro welfare & Ukhuwwah, Quranic Youth Club (QYC) menganjurkan satu lagi program untuk sesi semester 1 2009/2010. Sebelum menamatkan tenure tahun ini, kami dipertanggungjawabkan untuk melaksanakan program yang diberi nama ‘Dynamic Group1’. Program dianjurkan pada 1oktober 2009 (khamis) pada jam 9-10.30malam di Mini Auditorium, Uiam.

Program yang bertujuan untuk memberikan input berupa motivasi dan soft skill kepada ahli QYC berjalan dengan lancar. Walaupun sebelum program terdapat beberapa masalah teknikal yang menjadi kebiasaan kepada setiap yang terlibat dalam sesuatu program, alhamdulillah segala masalah dapat diatasi dengan izin Allah s.w.t.

Penceramah jemputan untuk membentangkan tajuk ‘7 Highly Effective Student-Leadership’ ialah Dr Alizi Alias, pensyarah dari Department Psychology, Human Sciences UIAM. Program juga dihadiri presiden QYC, Muhd Zahid dan akh Abdul Fatah sebagai pembentuk modul.



Dr Alizi Alias, Department of Psychology, Human Sciences Uiam


Program yang bermula jam 9malam dan berakhir hampir 10.30 malam memberikan banyak input kepada yang hadir. Dalam situasi sebagai pelajar, usaha menjadi pemimpin yang terbaik perlu dicari. Pemimpin yang mempunyai kemahiran memandu anak buahnya akan dapat mengharungi dan menyelesaikan segala permasalahan yang timbul.

Di akhir program, terdapat segmen yang sangat menarik perhatian yang hadir iaitu segmen kuiz. Cara yang digunakan sangat kreatif dan hadiah yang ditawarkan sangat berharga iaitu senaskhah tafsir al-Quran. Pemenang kuiz dipilih berdasarkan penghantar jawapan melalui sms terpantas. 2pemenang untuk setiap 1soalan dipilih. Program berakhir dengan jayanya sekitar jam 10.45malam.



Sebahagian komiti DG


Untuk semua usaha yang dilakukan, ucapan ribuan terima kasih kepada semua komiti untuk program Dynamic Group di atas kerjasama dan penat lelah sejak sebelum program lagi .

>> Penghargaan buat semua komiti ‘Dynamic Group 1’ :

Muhammad Firdaus bin Ibrahim
Mohd Khairul Faiezi bin Aziz
Muhammad Amirul Ashraf bin Hamdan
Mohd Khairul Najib bin Azis
Mohd Nasrul bin Mohd Hadzir
Ahmad Fitrie bin Mohd Ithnin
Amirul Syafiq bin Yahya
Muhd Zahid Zuhri bin Ahmad Lukman
Muhammad Firdaus bin Sulaiman
Muhammad Ikhwan Jamaluddin

Nor Hazimah Norin
Nur Adibah Najihah

Norwardatun
Wan Fatimah Wan Zulkipli
Nur Liyana
Nurul Nadiah

Isnariah binti Zolkepeli
Nuur Azmina Mohd Yusoff
Suhana Suria

Juga terima kasih kepada senior-senior dan pemerhati program QYC di atas bantuan dan tunjuk ajar yang tidak terhingga. Hanya ini yang termampu kami usahakan. Semoga dengan usaha yang tidak seberapa di pandangan mata manusia ini semoga besar di pandangan Allah s.w.t.. InsyaAllah.

© Laman asal : jalan-sehala.blogspot.com


1 comment:

  1. moga terus teguh dan tidak putus asa dalam menjayakan program2 sebegini,sekalipun tak dapat result(dari segi kehadiran peserta),sekurang2nya kita semua dapat manfaat ilmu yang disampaikan

    ReplyDelete