Pages

Monday, August 17, 2009

Andai Kau Izinkan



Izinkanku menggenggam
Secebis kasih
Yang Kau kurniakan
Di sebalik penciptaan
Yang Kau fitrahkan
Disebalik kejadian
Yang Kau benihkan
Di setiap ciptaan
Yang Kau halalkan
Di setiap ikatan
Yang Kau indahkan
Di setiap anganan
Yang Kau putikkan
Di setiap pertemuan
Yang Kau ujikan
Di setiap perpisahan

Andai Kau izinkan
Aku mahukan ia
Andai Kau izinkan
Aku harapkan ia
Andai Kau izinkan
Aku impikan ia
Tetapi aku mahukan
Pilihan dari-Mu
Bukan pilihan nafsuku

Andai tidak Kau izinkan
Apa yang aku hasratkan
Apa yang aku impikan
Apa yang aku harapkan
Apa yang aku titipkan
Dalam setiap doa-doaku
Namun izinkanlah aku
Untuk terus
Mencari jalan pulang
Berteman rindu seiring perjalanan
Kembali hanya kepada-Mu...

Al-misk
16 Ogos 2009

No comments:

Post a Comment