Pages

Thursday, December 24, 2009

Dari "Nota Hati Seorang Lelaki"


Saya tidak mahu melukainya
Saya tidak mahu menyisihkannya
Saya tidak mahu terbeban dengannya
Saya tidak mahu mengguriskannya
Saya berharap saya akan dapat menyenangkannya
Saya berharap dapat menenangkannya
Saya berharap berharap dan terus berharap
Walau saya tak pasti
Adakah saya boleh menjadi sebaiknya
Yang selalu menggembirakannya
Yang selalu membahagiakannya
Walau sedikit cuma
Walau sebentar cuma

Tidak tahu dan tidak tahu
Itu jawapan berulang kali berlalu di hati
Singgah menanti jawapan lagi
Dan pastinya
Sebanyak manapun saya cuba membalas
Ia pasti takkan sebanding
Tulus pengorbanan kasih seorang ayah...


~Nota hati seorang lelaki, sebuah bingkisan yang mengukir suatu makna di hati saya.. Paling tidakpun, saya cuba mengerti apa kata hati seorang ayah~


Ya Allah, kasihilah ibu bapaku sepertimana mereka mengasihiku sejak dari kecilku...Amin
@al-misk

No comments:

Post a Comment