Pages

Thursday, May 17, 2012

Ku sentuh cinta-Mu



Ku sentuh cinta-Mu
Yang terbias dalam nikmat
Yang tertanam dalam ujian

Dalam mengerti cinta-Mu
Aku terus berjalan mencari-Mu
Walau dalam mata tertutup
Walau dengan airmata meluruh
Walau dengan jiwa yang meruntuh

Pun jiwa ini
Terkadang rapuh diuji
Hingga menutup pintu nurani
Untuk disinggahi
Namun terkadang aku sedar
Bukanlah Allah sengaja menumpahkan derita
Buatku hamba yang biasa
Melainkan tanda Dia cinta
Untuk aku bertatih membina sabar

Setelah kesakitan demi kesakitan
Sesungguhnya aku merasakan
Sentuhan cinta dan kasih sayang Tuhan
Yang selalu membelai saat aku kesepian
Yang membalut jiwaku tika aku kelukaan
Adalah cinta yang tiada tandingan

Ya Allah
Aku pinta cinta-Mu
Dan cinta orang-orang yang mencintai-Mu

~ Almisk
16 Mei 2012


اللهم اجعل حبك أحب إلي من نفسي وأهلي ومن الماء البارد
"Ya Allah, jadikanlah cinta-Mu lebih aku sukai daripada diriku sendiri, dan ahli keluargaku dan dari air yang dingin"
Allahumma ameen


No comments:

Post a Comment