Pages

Friday, November 2, 2012

Puisi: Tetap di Situ

Tika suatu saat aku harus pergi
Biarlah cinta itu
Tetap di situ

..................


Hingga separuh hati ini hilang
Untuk kubuang semua yang membeban
Untuk melupakan semua yang bersisa
Hanya kekuatan yang aku pinta
Kirimkan padaku ya Ilahi
Gantikan keadaan itu
Dengan keadaan yang lebih baik
Tika aku hanya melihat pelangi
Di atas kepala insan lain
Sedang pelangi di atas aku
Aku tidak merasai keindahannya

Izinkan aku melakar senyum itu sekali lagi
Biar aku hidup sendiri
Asal Engkau tetap redhai aku
Izinkan aku menanam benih syurga
Di dunia ini lagi
Agar aku tidak lagi gundah
Akan keindahan yang telah luput dari hidupku

Ya Allah
Hidupkan aku dengan cinta-Mu
Suburkan jiwaku dengan kasih-Mu
Dakap aku dalam rahmat dan kasih sayang-Mu
Izinkan aku pergi
Dan cintaku yang bersisa untuk manusia
Biar ia sunyi di situ

Nukilan: wardah almisk


No comments:

Post a Comment