Pages

Monday, December 30, 2013

Puisi: Kala Diuji

Wahai Allah
Andai ujian ini
Membuat aku dekat dengan-Mu
Maka ajarkan aku untuk terus redha dengan ketentuan-Mu

Wahai Allah
Andai ujian kesakitan ini
Untuk menghapus dosa-dosa ku yang menggunung tinggi
Jadikan aku hamba-Mu yang selalu bersyukur
Tatkala kesakitan yang engkau sembunyikan dari merasai sakit

Wahai Allah
Andai ujian kesakitan ini
Untuk menambah cintaku pada-Mu
Jadikanlah hatiku ini tabah dan kuat
Buat melewati baki-baki hariku

Wahai Allah
Kala kesakitanku ini
Menjadi penghalang buat seseorang mendampingi kehidupanku di dunia
Gantikanlah ia dengan sesuatu yang lebih baik di syurga-Mu

Wahai Allah
Ampuni aku
Andai aku pernah bertanya kenapa
Pada apa yang Engkau takdirkan padaku

Wahai Allah
Cintailah aku
Karena aku sedang bertatih mencintai-Mu

30 Disember 2013

No comments:

Post a Comment